MiG-31 Foxhound
Země výroby: SSSR, největší rychlost
3 000 km/h.
Vývoj záchytného stíhacího letounu byl podnícen výrobou amerických bombardérů
B-1, které pro Sovětský
svaz znamenaly obrovské nebezpe- čí. Do ostrého provozu se dostaly roku
1982 a celkem jich bylo vyro- beno kolem 500 kusů.
F-15
Eagle
Země výroby: USA, první vzlet 1972,
největší rychlost 3000 km/h.
Jedná se o dvoumístného
taktického stíhače,který je díky svým manévro- vacím schopnostem, doletu a
zbra-
ňové výbavě schopen bojovat proti
všem současným typům letadel. Má za úkol získat
a udržet vzdušnou převahu.
|
|
F-111
Země
výroby: USA, první vzlet 1964, nejvyšší rychlost 3000 km/h.
Víceúčelový stíhací taktický bombardér F-111 může operovat ve výškách od několika stovek metrů až
po 18 000 m,
a to díky nastavitelné geometrii křídel, kterou se mohl pochlubit jako jediný
le- toun na světě. Dvoumístná přetlaková kabina slouží i jako
katapultovací úniko- vý modul, jenž umožňuje posádce
v nouzi přežít i na mořské hladině. Kromě konvenčních zbraní může nést na palubě až 6 jaderných bomb.
F-111A
Raven
Země výroby: USA, První vzlet 1975,
největší rychlost
2600 km/h. Raven
je letadlo určené
k elektronickému boji. Stroj nenese žá- dnou výzbroj, místo ní je vybaven
zaří- zeními na rušení signálu o celkové hmotnosti přesahující tři
tuny.
|
|
Su-27 Flanker
Země
výroby: SSSR,
první vzlet 1981, největší rychlost
2500 km/h. Na konci 60. let potřebo-val najít sovětský svaz odpověď na americké letouny F-15 a tak v roce 1977 vzlétl první prototyp podle
para- metrů F-15.
Su-37. Vynikající manévrovací
scho-pnosti umožní tomuto
letadlu provést výkrut vzad s minimální ztrá- tou výšky. Vděčí za
to vektorovatelnému tahu, který umo- žňuje měnit směr tahu trysek motorů.
Při rychlosti 350 km/h se letadlo otočí vzad o 180°. Po ukončení výkrutu má Su-37 rychlost pouze 60 km/h. Jako jediné letadlo provede manévr kobra, kdy v
rychlosti 400 km/h zvedne
úhel náběhu na 125° a
na
6 sekund se pověsí ve
vzduchu na místě.
Zpět
|